Thema's

Voetproblemen (2)

Voetklachten komen veel voor bij triatleten. In het vorige nummer van Triathlon Sport zijn huid- en nagelklachten behandeld, in dit nummer komen klachten die worden veroorzaakt door botten, gewrichten, ligament... Lees meer »

Fit met vet

Lees een willekeurig artikel over voeding en sport en de borden pasta en de eiwitshakes vliegen je om de oren. Koolhydraten hebben we nodig als energiebron voor (intensieve) inspanning en eiwit zorgt voor de op... Lees meer »
article placeholder

Triathlon hardware

Een triathlon bestaat uit drie sporten. Dat betekent automatisch meer spulletjes dan wanneer je één sport beoefent. Op deze pagina’s een overzicht van wat je zoal nodig zou kunnen hebben. Zou, want je kan natuu... Lees meer »

Train eens wat anders

Zlatan is zo’n bijzondere voetballer omdat hij aan taekwondo deed, Dafne Schippers is sprinttopper dankzij haar scholing als zevenkampster en Jorien ter Mors is mede door haar shorttrackachtergrond succesvol in... Lees meer »

Fit de winter door

De winter is de periode om te herstellen van het afgelopen seizoen en om de basis te leggen voor het komende sportjaar. Transition vroeg hoofdcoach van de Nederlandse triathlonselectie Louis Delahaije en nation... Lees meer »

Wat te drinken na een inspanning?

Wouter Dijkshoorn heeft in september 2014 zijn eerste sprinttriathlon gedaan. Na jarenlang balsporten te hebben beoefend, is hij verkocht aan de triathlonsport. Met zijn kennis en kunde vanuit de opleidingen be... Lees meer »

Medische Post: Spataderen

Veel sporters hebben last van spataderen. Hoe ontstaan ze, wanneer moet er wat aan worden gedaan en wat zijn niet alleen esthetisch maar vooral ook sporttechnisch interessante behandelingen?Een ader is een ... Lees meer »

Wat is stayeren?

Stayeren is het zodanig kort achter iemand fietsen dat diegene je uit de wind houdt en je zo minder weerstand of zelfs een aanzuigende kracht ervaart. In een triathlon is sprake van stayeren als je binnen een a... Lees meer »

Komt die bocht…..

Triatleten zijn geen wielrenners. Dat blijkt vooral in bochten en afdalingen. Hier wordt vaak nodeloos veel energie verspeeld. Wie een goede bocht rijdt verliest weinig snelheid en spaart energie voor de rest v... Lees meer »