Challenge Almere lanceert nieuwe website

Challenge AlmereALMERE – Challenge Almere-Amsterdam heeft sinds een week een nieuwe website. Met een nieuwe uitstraling sluit de site aan op de vormgeving van de wedstrijd zelf en past het bij de websites van andere grote Challenge Family races. De afgelopen maanden hebben de medewerkers van de triathlon hard gewerkt achter de schermen om deze nieuwe website te bouwen waarop atleten, toeschouwers, vrijwilligers en andere geïnteresseerden nog makkelijker informatie kunnen vinden over de triathlon.

Uit de enquête die na de Challenge Almere-Amsterdam 2014 onder atleten en vrijwilligers werd gehouden, bleek dat de website nodig toe was aan vernieuwing. De organisatie besloot daarom om hier direct mee aan de slag te gaan en vroeg triatleet en website-bouwer Cornelis Scheltinga om de website op te zetten. Tijdens de nieuwjaarsreceptie van Challenge Almere-Amsterdam werd deze nieuwe site gepresenteerd. “De nieuwe website is gebouwd volgens de nieuwste standaarden en past zich automatisch aan elk gewenst scherm aan: pc, smartphone of tablet. Hij is veel dynamischer waardoor de vele informatie makkelijker vindbaar is en bovendien is er in de nieuwe vormgeving veel meer ruimte voor gave foto’s en video’s van de wedstrijd,” licht Scheltinga toe. De organisatie is zelf erg blij met de nieuwe site “De nieuwe website is veel beter in staat zowel de sfeer van het evenement als de grote hoeveelheid informatie goed over te brengen,” laat Jort Vlam namens de organisatie weten.

Uit een onderzoek naar de economische impact die de wedstrijd heeft op Flevoland, is gebleken dat het evenement dit jaar een forse groei verwacht. Voor 2013 berekende Sportservice Flevoland de economische impact van het evenement op de regio berekend op 1,1 miljoen euro, een stijging van bijna 40% ten opzichte van vorig jaar toen de impact werd berekend op 800.000 euro. Dit betreft zowel bestedingen van deelnemers en bezoekers aan het evenement (eten, drinken, overnachen) als het inhuren en afnemen van lokale en regionale leveranciers door de organisatie. Deze lokale inbedding is belangrijk voor het draagvlak van de wedstrijd binnen Almere en de provincie Flevoland volgens commercieel directeur Jort Vlam. “De organisatie van Challenge Almere-Amsterdam is erg blij met de aangetoonde meerwaarde van de triathlon voor Almere en de rest van Flevoland in economisch opzicht. De stijging in zowel de economische impact als in het aantal deelnemers en toeschouwers laat zien dat we een goede weg ingeslagen zijn met de triathlon”, aldus Vlam.

Bronnen:
– Cisca Borsboom
Challenge Almere-Amsterdam