Triathlonweb heeft weer een nieuw jasje

Triathlonweb heeft vannacht weer een nieuwe layout gekregen. Na drie jaar te hebben gewerkt met de oude (en inmiddels vertrouwde) look, vonden we dat het wel weer eens tijd werd voor een fris nieuw uiterlijk. In het afgelopen halfjaar waren we al voorzichtig aan het experimenteren met mogelijke nieuwe layouts, en in de laatste weken zijn we achter de schermen bezig geweest om de uiteindelijke keuze uit te werken en de site van enkele nieuwe functies te voorzien.

Aan het nieuwe uiterlijk valt als eerst op de ruime titelbalk. Daarin staan nu nog enkele algemene foto’s ter verlevendiging, maar we hopen dat Nederlandse triathlon-fotografen in de komende jaren zichzelf hier willen presenteren met fraaie beelden van Nederlandse wedstrijden. Onder de titelbalk hebben we in de linker- en rechter zijbalk nu meer ruimte gecreëerd voor context-afhankelijke boxen. Met andere woorden: afhankelijk van waar je op de site bent, kan daar andere informatie getoond worden. Hopelijk een aardigheidje die het vinden van extra, aanvullende informatie op Triathlonweb wat eenvoudiger maakt.

Naast wat andere verbeteringen ‘onder de motorkap’ is er ook nog een laatste inhoudelijke uitbreiding, en wel in de vorm van een nieuw hoofdstuk met ‘Business-nieuws’. In deze sectie kunnen winkels, producenten en leveranciers nieuws kwijt met betrekking tot allerlei ‘nieuws uit de markt’: nieuwe producten of -lijnen, nieuwe bedrijven of diensten, nieuwe sponsorrelaties et cetera. We hopen ook met deze uitbreiding meer in te kunnen spelen op de (toenemende) vraag vanuit leveranciers van triathlongerelateerde producten en diensten om ook ruimte te geven aan hun productnieuws.