XTERRA Netherlands vindt nieuwe hoofdsponsor

DEN HAAG – Eind juni, met minder dan twee maanden te gaan naar de start van XTERRA Netherlands, hebben de organisatoren van deze off-road strandtriathlon in de Haagse badplaats Kijkduin een nieuwe hoofdsponsor voor het evenement gevonden: Dima Consultancy Group.

Foto: Frank Hamelink (Stichting Beach Challenge, links) en Jacco Neleman (directeur Dima GFM, rechts) ondertekenen de sponsorovereenkomst voor 2003.

Sinds Metterwoon Vastgoed begin 2003 als hoofdsponsor was weggevallen, was de organisatie al op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Frank Hamelink hierover: “Als gevolg van het wegvallen van onze oude hoofdsponsor hadden we al diverse zaken uit het evenementenbudget voor 2003 moeten schrappen. We konden daarmee het evenement in 2003 weliswaar laten doorgaan, maar het zou wel betekenen dat we in één klap al onze financiële reserves kwijt zouden zijn. En dat zou betekenen dat als we niet voor eind 2003 een nieuwe hoofdsponsor hadden gevonden, het doek voor het evenement zou zijn gevallen.”

“Nu we Dima Consultancy Group als nieuwe hoofdsponsor hebben gevonden, kunnen we de grootste gaten op onze begroting dichten en hoeven we onze reserves slechts voor een beperkt deel en misschien zelfs helemaal niet aan te spreken. Dat betekent dat we toch weer wat meer ‘vlees op de botten’ hebben.”

De Stichting Beach Challenge, bestaande uit de twee Haaglandse duursport- en triathlonverenigingen RTC (Den Haag) en TTL (Leidschendam) en de Haagse Atletiekvereniging Sparta organiseren op zaterdagavond 23 augustus aanstaande voor de zesde maal deze strandtriathlon. De laastste twee jaar is deze wedstrijd ook aangesloten bij de XTERRA Global Tour, een wereldwijd topcircuit met een finale in de vorm van een wereldkampioenschap op Hawaii.

Bij het Nederlands kampioenschap op Kijkduin zijn startbewijzen voor dit wereldkampioenschap te verkrijgen, maar naast dit topevenement zijn er ook meer recreatieve onderdelen zoals een recreatieve triathlon en een Beach Run over het strand en door de duinen over drie verschillende afstanden waarvoor iedereen zich kan aanmelden.

Dima Consultancy Group gaat dit jaar dit unieke evenement in Nederland financieel ondersteunen. Dima Consultancy Group is een jonge en dynamische groep van bedrijven, waarin creativiteit, enthousiasme en deskundigheid centraal staat. Dima Consultancy Group is actief op het gebied van advies, interim management, project ondersteuning, (markt)onderzoek en detachering. Het bedrijf kent verschillende divisies die ieder vanuit hun eigen specialisme te werk gaan, om gezamenlijk tot een optimaal resultaat te komen. De disciplines zijn: Communicatie, ICT, Management en Marketing. Het hoofdkantoor van Dima Consultancy Group is gevestigd in Rijswijk, daarnaast hebben ze vestigingen in Rotterdam en Amsterdam.

Bronnen:
Dima XTERRA Netherlands, the Beach Challenge